PMK
Stocznię Meyer Werft w niemieckim Papenburgu opuścił wycieczkowiec AIDAnova, pierwsza taka jednostka napędzana paliwem LNG. Ceremonia wodowania trwała aż 2 godziny i odbyła się 21 sierpnia.
Statek o tonażu 180 tys. ton przejdzie teraz prace wykończeniowe, w tym umieszczeniu masztu i okładziny lejowej. Dodatkowo jednostka przejdzie dodatkowe testy z paliwem LNG.
W swój dziewiczy rejs AIDAnova wyruszy w grudniu 2018 roku w kierunku Wysp Kanaryjskich. Najpierw jednak jednostka zawinie do Hamburga po pasażerów. Tych na jednostce zmieści się maksymalnie 6600.
IDAnova budowana jest głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatnym oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
http://www.gospodarkamorska.pl/MW,Sluzby-Morskie/brytyjka-wypadla-ze-statku-zostala-uratowana-po-10-godzinach-spedzonych-w-wodzie-.html
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości