W zeszły weekend armator CMA CGM użyczył jednej ze swoich największych jednostek niemieckim siłom ratowniczym, które testowały holowanie megakontenerowców w razie awarii.
Kontenerowiec Jules Verne o długości 396 metrów i nośności 16 tys. TEU został wybudowany w 2013 roku dla francuskiego armatora CMA CGM. Na prośbę Havariekommando, niemieckich sił ratowniczych, jednostka uczestniczyła 13 czerwca w pokazowej próbie holowania. Do zdarzenia doszła w obrębie wyspy Helgoland na Morzu Północnym.
W czasie próby załogi zarówno niemieckich statków, jak i Julesa Verne, ćwiczyły różne scenariusze zachowania w momencie awarii, w tym: ewakuację helikopterem, komunikację z koordynatorem akcji ratunkowej oraz holowanie, które wydaje się najtrudniejsze w przypadku tak wielkiego statku. Dlatego też kontenerowiec był kilkakrotnie odholowany do różnych punktów na wyspie.
- Kooperacja między naszą załogą i marynarzami CMA CGM była znakomita – powiedział Wolfgang Knopf, koordynator ćwiczeń. - Okazało się, że system awaryjnego holowania, który znajduje się na Jules Verne jest bardzo pomocny. W przyszłości wszystkie duże jednostki powinny się w niego zaopatrzyć – dodał.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych