pc
Unity Line od 16 sierpnia wprowadza zmiany w rozkładzie na trasie Świnoujście-Trelleborg. Do statków kursujących do Szwecji dołączy nowy nabytek operatora promowego, jednostka Copernicus.
Pierwotnie zakładano, że sześć dodatkowych kursów do Trelleborga ma być wykonywanych od lipca. Okazało się jednak, że potrzebne są jeszcze drobne prace w Stoczni Szczecińskiej, przystosowujące prom do nowej trasy i prom wypłynie w pierwszy rejs 16 sierpnia.
Wybudowany w 1995 roku prom Copernicus należy do szczecińskiego armatora Euroafrica Shipping Lines. Statek pływał wcześniej jako Puglia pod banderą włoskiego operatora promowego Moby Lines i kursował pomiędzy włoskim portem Piombino a portem Olbia na Sardynii. Zakup kosztował 15 milionów euro.
Unity Line: Odrestaurowany prom przystosowany do trasy Świnoujście-Trelleborg
Pasażersko-towarowy prom został odrestaurowany w Stoczni Szczecińskiej. Linię załadunkową powiększono do 1 830 metrów. Całkowita ładowność statku zwiększyła się dzięki temu z 14 398 do 15 950 ton. Prom pomieści teraz 160 osób. Pozostałe prace objęły następujące obszary:
- powiększenie nadbudowy promu o 40 nowych kabin (25 dla pasażerów i 15 dla załogi),
- 2 nowe jadalnie dla łącznie 140 pasażerów oraz dodatkowe pomieszczenia socjalne, biurowe i magazynowe,
- remont istniejących kabin,
- nowy wystrój ścian i podłóg,
- dwa zbiorniki przystosowane do przewozu towarów sypkich,
- montaż nowego 750 kW pędnik na dziobie,
- instalacja oświetlenia rufy rampy ro-ro oraz sekcji łączącej z podjazdami w Świnoujściu oraz Trelleborgu,
- montaż nowych urządzeń cumowniczych,
- nowe 80-osobowe łodzie ratunkowe,
- drobne prace konserwatorskie.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii