PMK
Już ponad 3 tygodnie zwyżkuje poziom Baltic Dry Index. W poniedziałek jego wartość zatrzymała się na poziomie 1033 pkt, o 54 pkt więcej niż tydzień temu.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).
Duża w tym zasługa bardzo dużego wzrostu zarobków masowców capesize, o 1427 dolarów, do 11,866 dolarów dziennie. Wartość indeksu dla tych jednostek wzrosła aż o 211 ptk, do 1556 pkt.
Wzrosły również zarobki panamaxów, o 321 dolarów, do 9592 dolarów dziennie Indeks dla tych jednostek wzrósł o 40 pkt, do 1194 pkt. Z kolei wartość indeksu supramaxów wzrosła o 9 pkt do 861 pkt, a handysize też o 9 pkt do 477 pkt.
Armatorzy patrzą w przyszłość z nadzieją, wierząc, że najgorsza część kryzysu jest już za nimi.
- Nikt nie twierdzi, że nadejdzie nagle bajkowy boom na rynku, ale najgorsze jest już za nami. Obecnie sytuacja jest dosyć stabilna - powiedział Mats Berglund, szef Pacific Basin.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych