PMK
Mimo spadku światowego zapotrzebowania na przewóz ropy tankowcami VLCC oraz Suezmax (o 4,6 proc.), eksport ropy wzrósł w dwóch regionach: na Morzu Północnym oraz w Zatoce Meksykańskiej.
Ogółem flota tankowców VLCC i Seuzmax przewiozły 2,5 bln ton ropy w pierwszym kwartale, 5,42 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. Ponad 50 proc. eksportu tego surowca pochodziło z Zatoki Perskiej, choć ogółem był on niższy o 14 proc.
Lepiej szło eksporterom z Morza Północnego oraz Zatoki Meksykańskiej. Szczególnie z tego pierwszego regionu wypłynęła rekordowa w historii ilość ropy – 158 mld ton, o 14 proc. więcej niż kwartał temu.
- Ogółem sytuacja na rynku VLCC i Suezmaxów jest trudna, w szczególności dla największych eksporterów z Zatoki Perskiej. Dziurę na rynku starają jednak zapełnić mniejsi producenci ropy - powiedział William Bennett, starszy analityk z VesselsValue.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych