• <

Wysoka cena paliw powodem spadku zarobku CMA CGM w 2 kwartale

PMK

10.09.2018 12:39 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wysoka cena paliw powodem spadku zarobku CMA CGM w 2 kwartale

Partnerzy portalu

Wysoka cena paliw powodem spadku zarobku CMA CGM w 2 kwartale - GospodarkaMorska.pl

CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy na świecie, zanotował spadek zysku o prawie 90 procent w drugim kwartale tego roku.

Zysk netto koncernu wyniósł 22,7 mln dolarów, o prawie 200 mln mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku (213 mln dolarów). Prezes CMA CGM, Radolphe Saade, cieszy się, że udało się zanotować pozytywny wynik finansowy, mimo ogromnego wzrostu ceny paliw.

- Dalej będziemy wdrażać inicjatywy oszczędnościowe, by poprawić swój wynik finansowy. Głównie chodzi o optymizację zarządzania flotą i oszczędność energetyczną – powiedział Saade.

CMA CGM niedawno przejęło Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim. Umowa musi zostać jeszcze zatwierdzona przez odpowiednie instytucje, więc do jej ostatecznego zamknięcia dojdzie za 3-6 miesiące. Przejęta przez CMA CGM sieć logistyczna poszerzy ofertę francuskiego armatora na rynku północnoeuropejskim i śródziemnomorskim.

CMA CGM ma już swoje udziały na innych rynkach wewnętrznych: w Azji (poprzez spółkę CNC), w Brazylii (spółka Mercosul), na Wyspach Australii i Oceanii (spółka Sofrana) i w Europie (spółka MacAndrews).

- Przejęcie Containerships jeszcze bardziej wzmocni strategię rozwoju wdrożoną przez Rodolphe Saadé, prezesa i dyrektora generalnego CMA CGM Group, którego celem jest zagęszczenie sieci regionalnej grupy - czytamy w oświadczeniu CMA CGM.

Założony w 1966 r. Containerships jest wewnątrzeuropejskim specjalistą żeglugi krótkiej, obecnym na rynku bałtyckim, w Rosji, Europie Północnej, Afryce Północnej i Turcji. Zatrudniając 560 pracowników, Containerships oferuje pełny zakres usług, a także rozwiązania logistyczne na statkach, ciężarówkach, kolejach i barkach.

CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.

Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.

Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.


Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.