PMK
Sprzedaż terminalu Long Beach Container Terminal (LBCT) przez COSCO Shipping Holdings napotkała się z dużym zainteresowaniem amerykańskich koncernów: Blackstone Group LP oraz KKR & Co..
Rada Bezpieczeństwa Narodowego USA od dłuższego czasu wyrażała zaniepokojenie przejęciem dużego terminala kontenerowego Long Beach przez chiński koncern Cosco. W końcu doszło do zawarcia ugody i chiński gigant zobowiązał się jak najszybciej sprzedać obiekt nowemu właścicielowi.
Nabycie terminalu to część przejęcia koncernu Orient Overseas International Ltd (OOIL). Wartość całkowita transakcji to 6,3 mld dolarów. OOIL ma 40-letnią koncesję na zarządzanie obiektem, który jest jedną z głównych bram eksportowych USA.
Według agencji Bloomberg, w zeszły weekend wpłynęły pierwsze oferty zakupu terminalu, wycenianego na 1 mld dolarów.
Przypomnijmy, że w lipcu zeszłego roku Cosco Shipping złożyło ofertę zakupu armatora Orient Overseas International za cenę 6,3 mld dolarów. To kolejna z serii połączeń i wchłonąć na rynku kontenerowym, w której efekcie sześciu armatorów kontroluje 63 proc. rynku. OOIL ma w tym rocie 2,7 proc. udziałów.
Akcjonariusze Orient Overseas zgodzili się sprzedać 68,7 proc. udziałów do Cosco. Ich cena wynosi 6,3 mld dolarów. To zbyt wysoka liczba, biorąc pod uwagę, że rynek przewozów kontenerowych dopiero wychodzi z kryzysu. Możliwe, że Cosco zgodziło się na taką cenę z powodów ambicjonalnych, nie biznesowych.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych