75 miliardów złotych na rozwój polskich dróg wodnych zadeklarował Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk podczas uroczystego otwarcia III Międzynarodowych Targów i Konferencji Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej WaterWays Expo 2016.
Minister zaznaczył, że aby osiągnąć cele zakładane przez podległy mu resort, niezbędne są także odpowiednie działania organizacyjne (stworzenie konsorcjów z udziałem podmiotów publicznych) oraz zakończenie prac nad budową odpowiednich ram prawnych. Przypomniał, że dwa dni temu zakończono prace nad strategią rozwoju polskich wód śródlądowych do roku 2020 z perspektywą do roku 2030.
Minister potwierdził także, że podstawą planowanych przez rząd działań są założenia planu Junkera, czyli partnerstwo publiczno-prywatne, a także konwencja AGN.
Podczas otwarcia głos zabrał również Mariusz Gajda, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska, sygnalizując problemy wynikające ze zmian klimatycznych, a także Dorota Arciszewska – Mielewczyk, Przewodnicząca Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Podczas ceremonii otwarcia WaterWays Expo 2016 miała także miejsce niezwykle przyjemna uroczystość uhonorowania medalem przyznanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Henryka Mąki – znanego pisarza i publicysty, którego twórczość i życie związana są z morzem. Laudację autora wygłosił Stefan Wasiljew, Prezes Zarządu Okręgu Łódzkiwgo Ligi Morskiej i Rzecznej.
Kolejnym ważnym punktem dzisiejszego programu Konferencji będzie wystąpienie Jerzego Materny, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii