Jeden z najpopularniejszych na świecie morskich silników Wärtsilä 50DF został dostosowany do pracy na paliwie etanolowym. Prace nad jego modyfikacją oprócz specjalistów z Wärtsili, prowadził także Evergas – jeden z największych transporterów gazów płynnych na świecie.
- Cieszymy się, że silniki Wärtsili będą mogły wykorzystywać paliwo etanolowe. To czyni naszą ofertę bardziej elastyczną. A przy okazji to kolejny krok w kierunku ochrony środowisko – powiedział Steffen Jacobsen, prezes Evergas.
Możliwość skutecznego spalania paliwa etanolowego znacząca obniża potrzebę ponownego skraplania gazu w czasie podróży. Oznacza to użycie mniejszej ilości mocy, a więc większą wydajność. Nowa technologia pomaga klientom Wärtsili sprostać regulacjom trzeciego stopnia, stworzonym przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Silni Wärtsilä 50DF pozwala w każdej chwili zmienić paliwo na jedno z czterech rodzajów: LNG, etanolowe (LEG), LFO i HFO. I to bez żadnych zmian w specyfikacji jednostki czy przerywania jej działania.
- Wyznaczamy nowy standard w elastyczności silników. Przeróbka silnika 50DF to kolejny przełom dla technologii multi paliwowej. To także kolejna możliwość dla armatorów, by sprostać regulacjom IMO – powiedział Lars Anderson, wiceprezydent Wärtsilä.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych