PMK
Czterech operatorów portowych zakwalifikowało się do ostatniej fazy konkursu na zaprojektowanie, sfinansowanie, zbudowanie i dalej prowadzenie terminalu kontenerowego Corazal przy Kanale Panamskim.
O kontrakt walczy APM Terminals, francuski Terminal Link, singapurski PSA International i holenderski Terminal Investment Limited. Wszystkie firmy mają czas do 3 lutego przyszłego roku na złożenie dokładnego planu inwestycyjnego i ekonomicznego. Po zakończeniu budowy terminal ma być zdolny rocznie do przeładunku 5 mln TEU.
- Zainteresowanie tak wielkich firm świadczy o dużym potencjale portu Corozal. To jeden z najnowocześniejszych obiektów, który ma świetną synergię z kanałem. To wpłynie na większe zarobki Kanału Panamskiego – powiedział Jorge L. Quijano, szef obiektu.
Mający nieco ponad 80 km Kanał Panamski, do 1999 roku kontrolowany przez Stany Zjednoczone, jest jedną z głównych arterii transportowych świata. Obsługuje blisko 5 proc. światowego handlu. Kanał jest motorem gospodarki Panamy - 80 procent PKB tego czteromilionowego kraju ma związek z tą drogą wodną.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych