PMK
Auto Energy, nowy samochodowiec (PCTC) armatora United European Car Carriers (UECC), został zaprezentowany w niemieckim procie Bremerhaven. Jest to największa tego typu jednostka o napędzie LNG.
Jest to statek typu dual-fuel, co oznacza, że oprócz LNG może być też napędzany tradycyjnym paliwem. Jednostka spełnia wszystkie regulacje nałożone przez dyrektywę siarkową.
Auto Energy charakteryzuje się długością 181 metrów, szerokością 30 metrów i ładownością na 4 tys. samochodów. Jednostka została zwodowana w zeszłym roku w chińskiej stoczni Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS). Później do floty UECC dołączył także jej siostrzany statek Auto Eco.
Obie jednostki już niedługo trafią do służby i będą pływały na szlakach wewnątrz-europejskich. Połączą porty Southampton, Zeebrugge, Bremerhaven, Malmo, Hanko, St. Petersburg oraz polską Gdynię.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych