jk
Wärtsilä wprowadziła na rynek Wärtsilä HY, w pełni zintegrowany moduł hybrydowy, łączący silniki, system magazynowania energii i elektronikę. Wärtsilä HY jest oficjalnie zaprezentowany na targach Nor-Shipping w Oslo.
Wärtsilä HY zapewnia większą wydajność i elastyczność eksploatacji, powodując mniejsze zużycie paliwa, niższą emisję i poprawę wydajności operacyjnej statku. Ponadto redukuje liczbę godzin pracy silnika i przy okazji zmniejsza wymagania dotyczące konserwacji oraz częstotliwości wykonywania przeglądów.
Jak podaje Wärtsilä, moduł jest zoptymalizowany do współpracy poprzez nowo opracowany system zarządzania energią (EMS). To produkt hybrydowy, który jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w sektorze morskim.
Towarzystwo klasyfikacji morskiej Lloyds Register (LR) wydało już certyfikat AIP dla Wärtsilä HY. Moduł będzie modyfikowny i dostosowywany do każdej kategorii statków. Pierwsze wersje będą przeznaczone dla holowników i promów średnich rozmiarów.
Dodajmy, że 30 maja firma otrzymała pierwsze zamówienie na moduł Wärtsilä HY. Nowym rozwiązaniem zainteresowany jest z Włoch Rimorchiatori Riuniti, właściciel i operator holowników w regionie Morza Śródziemnego. Sprzęt Wärtsilä ma być dostarczony w drugiej połowie 2018 r., a nowy holownik z nowatorskim modułem ma wejść do służby na początku 2019 r.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości