Podczas ostatniego posiedzenia TSA członkowie rady stwierdzili, że stabilizacja i wyrównanie poziomu frachtu jest konieczne, aby sprostać prognozowanemu przez TSA popytowi na przewozy w drugim kwartale tego roku. Rekomendacja ponadto ma za zadanie pomóc armatorom zwiększyć przychody i zrekompensować poniesione przez nich koszty w związku z zatłoczeniem w zachodnich portach USA.
Jak podaje Shanghai Containerized Freight Index, na początku maja fracht ten wynosił w relacji do portów zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych 1783 USD/FEU, a do portów wschodniego wybrzeża – 3605 USD.
Przypomnijmy, że TSA grupuje armatorów z m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Tajwanu, Chin, Pakistanu, Filipin. Porozumienie zostało zawarte w 1989 roku i ma na celu regulowanie rynku transportu oceanicznego pomiędzy Azją i Stanami Zjednoczonymi.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych