PMK
Niedługo ruszy rozbudowa i przebudowa Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej oraz Nabrzeża Mew. Będzie to początek modernizacji Portu Wewnętrznego. Z kolei w lipcu tego roku rozpoczną się naprawy umocnień brzegowych końcowego odcinka Nabrzeża Szczecińskiego. Radykalnie ma też poprawić się infrastruktura dojazdowa. To wszystko plany inwestycyjne Portu Gdańsk na najbliższe 3 lata.
Rozbudowa i przebudowa Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej oraz Nabrzeża Mew ma kosztować ok. 66 mln zł. Do wykonania tej inwestycji zgłosiło się dziewięciu wykonawców, a najtańszą ofertę złożyła firma Doraco.
Na Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej będą wykonane następujące prace: wbicie nowej ścianki szczelnej na długości 328 m, wykonanie nowego oczepu i umocnienie dna. Dodatkowo ma zostać zwiększona głębokość przy nabrzeżu do 11,2 metrów. Nabrzeże zostanie także wydłużone z 345 do 391 metrów, dzięki czemu będą mogły tam cumować statki o długości 250 metrów.
Obecnie to nabrzeże służy głównie do obsługi statków z kruszywami, olejem opałowym i siarką granulowaną. Dzięki modernizacji uzyska ono charakter uniwersalny. Z kolei modernizacja Nabrzeża Mew obejmuje przebudowę nabrzeża na długości 230 metrów. Po wykonaniu inwestycji te nabrzeże będzie pełnić funkcję postojową dla małych jednostek o zanurzeniu do 5,3 m.
W ramach prac na Nabrzeżu Szczecińskim odbudowane zostanie istniejące umocnienie brzegowe, a część nadwodna nabrzeża zostanie rozebrana i zmodernizowana, wraz z umocnieniem skarpowym, w standardzie, który spełniają sąsiadujące odcinki. Realizacja tego kontraktu, o łącznej wartości 1 369 499,99 złotych, ma potrwać maksymalnie 33 tygodnie. Wszystkie prace będą prowadzone w bezpośrednim sąsiedztwie czynnego toru wodnego.
Inwestycja jest kolejnym etapem gruntownej modernizacji całej infrastruktury portowej, w ramach planu strategicznego realizowanego do 2027 roku, jak również ważnym elementem estetyzacji terenów portowych Wszystkie przedsięwzięcia, o łącznej wartości 700 milionów złotych, mają na celu poprawę bezpieczeństwa i konkurencyjności portu.
Prezes Portu Gdańsk, Łukasz Greinke, zapowiedział także, że w 2020 roku infrastruktura dostępowa w Porcie Gdańsk - zarówno od strony morza, jak i lądu - będzie w stanie doskonałym. Ma to być efekt realizowanych dużej skali inwestycji, przez trzy główne strony publiczne.
Urząd Morski ze swojej stronie za 1 mld zł zbuduje nowe falochrony i pogłębi tory podejściowe do portu. Inwestycje o wartości 660 mln zł zrealizują także PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka zamierza zmodernizować stacje kolejowe: Port Północy i Gdańsk Zaspa, z dostępem do Nabrzeża Wiślanego oraz Dworzec Kaszubski, po stronie Portu Północnego. Ma to poprawić ruch pociągów. Przykładowo do terminala DCT będą prowadziły dwa tory kolejowe (obecnie jeden).
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych