Do fińskiego terminalu LNG Hamina w Pori dotarła jednostka z pierwszym transportem gazu LNG przeznaczonym na jego rozruch.
Był to gazowiec Coral Energy - pierwszy na świecie statek tego rodzaju z napędem dual-fuel (diesel/LNG) i z klasą lodową 1A. Co ciekawe blok dziobowy statku został wybudowany przez gdańską stocznię Marine Projects Ltd.
Hamina to część planu Finlandii na stworzenie sieci małych terminali LNG, które pełniłyby funkcję stacni paliw dla statków i dodatkowego źródła gazu dla skandynawskiego kraju. Obiekt ma także wpisać się w transeuropejską sieć transportową TEN-T.
Hamina pomieści 30 tys. metrów sześciennych gazu. Całkowity koszt inwestycji oszacowano na kwotę około 81 milionów euro z czego ponad 20 mln euro zostało przyznanych przez Komisję Europejską.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych