PMK
Pojemność składowania kontenerów w Rail Distribution Centre (RDC) w Rotterdamie jest już wykorzystana do granic możliwości. Dlatego zostało wstrzymane wysyłanie kontenerów z Busto Arsizio i Novara w północnych Włoszech. To główne centra Mediolanu.
Powodem tych kłopotów jest zamknięcie 12 sierpnia dwutorowej linii kolejowej biegnącej Doliną Renu. Do tego porty w Rotterdamie i Antwerpii wciąż borykają się z opóźnieniami w wydawaniu kontenerów, które trwają nawet 72 godzin.
Rzecznik prasowy KNV, holenderskiego zrzeszenia przewoźników kolejowych, stwierdził, że kontenery są blokowane w Rotterdamie z powodu wyższych opłat i dłuższego czasu transportu innymi sposobami: drogami, koleją lub rzekami i kanałami.
Zamknięcie części korytarza transportowego Ren – Alpy ma potrwać prawdopodobnie do 7 października. To główna trasa wiodąca z północy na południe Europy, Powodem są opóźnienia w budowie tunelu mieście Rastatt, gdzie niespodziewane osunięcie skarpy spowodowało zerwanie dwutorowej trasy w Dolinie Renu na długości ok. 150 metrów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych