JK
Od października 2015 r. 115 statków handlowych na trasie Europa-Azja i Azja-Wschodnie Wybrzeże USA, zamiast płynąć przez Kanał Sueski, opływa afrykański Przylądek Dobrej Nadziei – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Manewr zmiany trasy możliwy jest dzięki taniej ropie. 1 tona paliwa IFO 380 w porcie w Antwerpii kosztuje ok. 130 dol., a rok temu trzeba było zapłacić 3 razy tyle, 305 dol. Obecnie opłaca się więc dopłacić do paliwa i wydłużyć trasę o tydzień niż wnosić spore opłaty za przeprawę w poszczególnych kanałach.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych