pc
Zachodniopomorski urząd marszałkowski ma rozpocząć niebawem procedurę przeniesienia decyzji ws. budowy Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina na Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, która będzie prowadzić inwestycję.
Z informacji Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie wynika, że we wtorek została wydana decyzja w postępowaniu odwoławczym w zakresie środowiskowych uwarunkowań dla Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina – podały w środę służby prasowe zachodniopomorskiego marszałka. Jak dodano, niezwłocznie po doręczeniu dokumentu do urzędu rozpocznie się procedura przeniesienia decyzji na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
"To przedsięwzięcie kluczowe dla całego regionu, dla mieszkańców i przedsiębiorców" – powiedział cytowany w informacji zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. "Obejście wyzwoli olbrzymi potencjał rozwojowy. Procedowanie inwestycji przekażemy do GDDKiA, bowiem zgodnie z decyzją z 13 października 2015 r. podjętą przez ówczesną premier Ewę Kopacz, droga została wpisana do sieci autostrad i dróg ekspresowych" – dodał Geblewicz.
W kwietniu br. zarząd województwa uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina, którą wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie. To ostatni element opracowania studium wykonalności dla inwestycji, wykonanego na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego przy współfinansowaniu Miasta Szczecin, Gminy Goleniów, Gminy Police i Powiatu Polickiego. Od tej decyzji złożono cztery odwołania, które od maja br. były rozpatrywane przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie.
Zachodnie Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 51 km. Będzie przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie, przez Police, tunelem pod Odrą, aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.
Zachodnia obwodnica usprawni połączenia północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących w powiecie polickim z drogami A6 i S3. Obejście znacząco skróci czasu dojazdu nad morze, szczególnie w sezonie letnim. Nowa droga ma także wyeliminować ze Szczecina transport materiałów do i z Grupy Azoty Police i wpłynąć na rozwój portu morskiego w Policach.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych