W zeszłym tygodniu (20.10) w Świnoujściu po raz pierwszy od dwóch lat zawinął kontenerowiec Lomur należący do armatora Eimskip. Statek został przyjęty w OT Port Świnoujście w ramach serwisu Gray Line.
Serwis Gray Line został od połowy października rozszerzony i rozpoczął zawijane do duńskiego Aarhus, szwedzkiego Halmstad i właśnie Świnoujścia. Obsługują go dwa kontenerowce (500 TEU każdy): Blikur oraz Lomur. Ta druga jednostka będzie zawijać do Polski co dwa tygodnie.
Powodem zmiany harmonogramu przez Eimskip jest wzrost wolumeny przewożonego do Islandii w ostatnich miesiącach, na co wpływ ma także rosyjskie embargo. Islandzki armator zajmuje się głównie spedycją ryb dla przemysłu spożywczego. Jego flota transportuje towary z ponad 39 portów w 12 krajach. Eimskip to największa i najstarsza mędzynarodowa firma logistyczna w Islandii.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych