PMK
Stocznia Tsuneishi Shipbuilding’s China zwodowała w tym tygodniu pierwszy nowoczesny tankowiec LR1 (długodystansowy), charakteryzujący się większymi niż zwykle zbiornikami i szerszym kadłubem.
Dzięki większemu zbiornikowi jednostka o nośności 77 tys. dwt poprawi wydajność transportu. Z kolei dzięki szerszemu kadłubowi statek ma takie same zanurzenie jak mniejsze tankowce typu MR (średniodystansowe). Poszerza to liczbę portów, do których tankowiec może zawinąć.
Nowa jednostka wyposażona jest również w innowacyjne, energooszczędne technologie Tsuneishi, takie jak MT-FAST i TOP-GR, a kadłub i pomieszczenia zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia oporu i poprawy wydajności napędu.
MT-FAST to energooszczędny kształt kadłuba, który zwiększa efektywność napędu o około 4% dzięki mocowaniu wielu płetw na przedzie pędnika. W międzyczasie TOP-GR Tsuneishi zaprojektowała i opracowała wysoce wydajny, energooszczędny pędnik o niskim poziomie wibracji, ze zoptymalizowaną liczbą ostrzy, średnicą, kształtem płata aerodynamicznego i geometrycznym rozkładem tarczy dzięki precyzyjnym komputerowym obliczeniom i symulacjom.
Te innowacyjne rozwiązania umożliwiły tankowcowi osiągnięcie wysokiej wydajności pod względem oszczędności energii, co przełożyło się na wyższą ekologiczność i wydajność jednostki.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych