pc
Z uwagi na zaplanowany postój stoczniowy promu Sassnitz i fakt, że Stena Line nie ma żadnej odpowiedniej jednostki, która mogłaby go zastąpić, zimowe przeprawy na trasie Sassnitz-Trelleborg zostały zawieszone w okresie od 22 stycznia do 6 lutego.
Od momentu zmniejszenia przepustowości na wspomnianej trasie, z dwóch statków do jednego, w październiku 2014 roku, zbudowany w 1989 roku prom Sassnitz jest jedyną jednostką obsługującą to historyczne połączenie. Zrezygnowano wówczas ze zbudowanego w 1981 roku statku Trelleborg, który został zakotwiczony najpierw w Rostoku, później w szwedzkim porcie Uddevalla, a następnie sprzedany (obecnie przechodzi przebudowę w Grecji, gdzie został przemianowany na Sunny).
Z drugiej strony Stena Line rozpoczęła tej zimy intensywny program remontowy wielu ze swoich statków, które muszą zostać w pierwszej kolejności tymczasowo zastąpione przez własne bądź wyczarterowane jednostki.
Co ciekawe, zaistniała sytuacja zaniepokoiła poważnie lokalne niemieckie media, które obawiają się, że zawieszenie rejsów może sygnalizować całkowite zamknięcie trasy Sassnitz-Trelleborg w najbliższej przyszłości.
Póki co Stena Line utrzymuje, że jest umiarkowanie zadowolona z osiągniętych wyników na tym połączeniu. W 2016 roku z Sassnitz do Trelleborga przetransportowano 310 tys. pasażerów i 113 tys. pojazdów osobowych.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych