PMK
Stawki frachtowe największych tankowców VLCC pozostaną na obecnym poziomie w tym tygodniu i najprawdopodobniej ta sytuacja utrzyma się przez większość sezonu letniego.
Obecnie tankowce VLCC na trasie Bliskich Wschód – Japonia zanotowały wynik 52.50 na międzynarodowej skali Worldscale. W sierpniu mają one spaść do W49,75. Zmiany więc nie będą duże, a jeśli będą, to tylko na gorsze. Obecne stawki na poziomie W50-55 odpowiadają 16,5-21 tys. dolarów dziennie.
Warto przy tym zaznaczyć, że stawki od tygodnia utrzymują się na tym samym poziomie. Tak samo sytuacja wygląda na trasie z Zachodniej Afryki do Chin. Powodem tej sytuacji jest zaleganie w portach starych jednostek, dla których nie ma pracy oraz ostra konkurencja wśród nowych tankowców.
Przez ostatnie 3 lata zezłomowano tylko 8 mln dwt tanowców - to odpowiada raptem 2,2 proc. obcnej floty tych jednostek. W takiej sytuacji armatorzy mają prawo obawiać się ciężkiego roku, pamietając jak duża liczba nowych statków fatalnie wpłynęła na rynek kontenerowców i masowców.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych