pc/wroc.uzs.gov.pl
Z informacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wynika, że spór przewoźników, w wyniku którego wstrzymany został transport paliwa do elektrociepłowni we Wrocławiu Kanałem Gliwickim i Odrzańską Drogą Wodną, został zażegnany.
Informacja przekazana przez dzierżawców statków, którzy wykonują transport, została potwierdzona przez przedstawicieli spółki OT Logistics – zleceniodawcy usług. Dodatkowo operator poinformował, że zorganizuje spotkanie z przewoźnikami w celu wyjaśnienia i rozwiązania zaistniałych problemów.
Z informacji publikowanych w prasie i na portalach internetowych wynikało, że protest spowodowany był zaległościami w płaceniu frachtów przez OT Logistics. W ramach protestu dzierżawcy pchaczy podjęli działania, w efekcie których miało dojść do zablokowania dostępu do jednego z nabrzeży w porcie śródlądowym we Wrocławiu. Uniemożliwiłoby to przerzut wodą ładunku węgla z wagonów do nabrzeża elektrociepłowni.
Sprawę monitoruje administrator drogi wodnej RZGW Wody Polskie we Wrocławiu. Z kolei za kwestie bezpieczeństwa żeglugi na tym odcinku odpowiada Urząd Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, którego inspektorzy w związku z zaistniałą sytuację dokonali inspekcji nabrzeża portowego w porcie śródlądowym we Wrocławiu.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych