PMK
Przedstawiciele stoczni rzecznych oraz armatorzy barek przesłali list otwarty do ekologów, w tym organizacji WWF, w którym popierają regulację polskich rzek.
W piśmie apelują o zaprzestanie rozpowszechniania nieprawdziwych informacji o rzekomych zagrożeniach dla środowiska jakie miałoby przywrócenie żeglugi na polskich rzekach. Ekolodzy przy pomocy mediów krytykowali m.in regulację Odry twierdząc, że powinna ona mieć naturalny charakter, a nie być wybetonowana.
- W ostatnim okresie pojawiły się argumenty, których nie można było zostawić bez odpowiedzi, bo one były fałszywe – mówił w Radiu Szczecin Zbigniew Antonowicz, prezes Stowarzyszenia Teraz Odra.
Regulację rzek prowadzi się już innymi metodami niż w poprzednich dziesięcioleciach - mówią przedstawiciele instytucji i firm, które są zainteresowane przywrócenie żeglowności m.in. na Odrze.
- Zabudowa regulacyjna była robiona prostymi metodami poprzez zastosowanie materiałów, które w mniejszości można nazwać "betonowaniem" - argumentują.
Komisja Europejska zaleca w tzw. Białej Księdze Transportu, aby do 2030 roku około 30% ładunków z samochodów przerzucić na transport rzekami, jako bardziej ekologiczny. Jedna barka może zabrać na swój pokład ładunek 30 ciężarówek.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych