ew
13,5 mln zł będzie kosztowała przebudowa urządzeń sterujących i zabezpieczających ruch kolejowy na stacji Bytom Bobrek i sąsiednich szlakach. Prace modernizacyjne mają rozpocząć się we wrześniu br. - podała w piątek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dzięki remontowi zapewniony zostanie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów przez tę stację oraz wyjazd składów z węglem z bocznic – podała spółka w komunikacie.
Stacja Bytom Bobrek to jedna z ważniejszych stacji węzłowych Górnego Śląska na zbiegu kilku linii kolejowych m.in. w kierunku magistrali węglowej, Katowic, Chorzowa, Wrocławia. W tym miejscu odbywa się też obsług bocznic, w tym bocznicy kopalni Bobrek-Piekary.
„Efektem inwestycji będzie sprawny przewóz towarów, większa przepustowość, czyli możliwość przejazdu większej liczby pociągów oraz sprawny wyjazd składów towarowych z węglem z bocznicy kopalni” - wskazali przedstawiciele PKP PLK.
Dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem pociągów węzła w Bobrku pochodzą z lat 40. i 60. ubiegłego wieku i są w dużym stopniu wyeksploatowane. Teraz zostaną zamontowane nowe urządzenia sterujące i zabezpieczające ruch kolejowy.
Stacja zostanie wyposażona w nowe urządzenia łączności przewodowej i radiowej. System Wspomagania Dyżurnego Ruchu zapewni dyżurnemu bieżące dane o ruchu pociągów oraz ich parametrach, m.in. długości i ciężarze składów, zmianach w kursowaniu. Zostaną też zamontowane urządzenia do antykradzieżowego monitoringu.
Roboty budowlane obejmą m.in. budowę nowej nastawni kontenerowej i masztu antenowego, pojawią się nowoczesne urządzenia dla prowadzenia sprawnego ruchu pociągów na stacji i przyległych szlakach kolejowych.
Zakończony został już etap związany z opracowaniem projektów budowlanych. W połowie września wykonawca przystąpi do robót.
Wartość zadania to 13,475 mln zł, jest ono współfinansowane ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac planowane jest na pierwszy kwartał 2019 r. Umowa została zawarta na początku 2018 r. i zakłada wykonanie prac projektowych i budowlanych. Wykonawcą jest konsorcjum firm, której liderem są Krakowskie Zakłady Automatyki SA.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości