Wyniki wolumenu morskich przewozów towarów w kontenerach nie napawają optymizmem. W pierwszym półroczu tego roku przetransportowano ich o 4,7 proc. mniej (łącznie 8,6 mln TEU) niż w tym samym okresie w zeszłym roku.
Między Azją a portami Europy Północnej (w tym DCT Gdańsk) spadek wyniósł 4,5 proc. (łącznie 5,6 mln TEU). Z kolei na trasach do Morza Śródziemnego i Morza Czarnego regres wyniósł 4,6 proc. (łącznie 1,6 mln TEU).
Obecny kwartał może być jeszcze słabszy pod tym względem. W samym lipcu liczba przewiezionych kontenerów spadła o 7,1 proc. rok do roku (łącznie 1,3 mln TEU). Największy spadek dotknął trasy do portów Europy Północnej. Przeładowano tam o 9,4 proc. TEU mniej (łącznie 860 tys.) niż rok temu.
Niższy wolumen ładunków wynika z wolniejszego tempa rozwoju chińskiej gospodarki, nałożonych sankcji w handlu z Rosją oraz osłabienia gospodarczego w tym kraju, jak i całej Unii Europejskiej.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych