PMK
W pierwszym półroczu 2017 roku statki Polskiej Żeglugi Morskiej przywiozły łącznie pół miliona ton ładunków. Armator ma jednak nadzieję na lepsze wyniki przez resztę roku, mimo sprzedania 5 jednostek.
- To ma związek z tym, że obniżył się nam potencjał przewozowy. Kilka statków zostało sprzedanych w ubiegłym roku i na początku tego roku, ale od lutego tego roku, czyli od momentu wprowadzenia zarządu komisarycznego żaden statek PŻM-owski nie został sprzedany. Mamy nadzieję, że w związku z tym, że potencjał się utrzymuje kolejne kwartały będą lepsze jeśli chodzi o przewozy – wyjaśnił na antenie Radia Szczecin Krzysztof Gogol z PŻM
Warto pamiętać, że na rynku frachtowym wciąż panuje kryzys. Bałtycki Indeks Towarowy znajduje się obecnie poniż 1000 pkt, gdy do opłacalnej żeglugi powinien wynosić ponad 1500 punktów.
- Jeśli chodzi o tonaż masowców, który jest podstawą PŻM-u, czyli statki typu "handysize" tam sytuacja nie jest najgorsza, ale generalnie stawki są bardzo bardzo poniżej oczekiwań - przyznał Gogol.
Wśród towarów przewiezionych przez PŻM dominowały zboża, nawozy sztuczne i stal. Nawozy transportowano głównie dla Zakładów Chemicznych Police.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych