PMK
Monakijski operator tankowców, Scorpio Tankers, podpisał umowę na instalację 42 systemów płuczek spalin (skruberów) na swoich statkach w 2019 roku i kolejnych 10 tych urządzeń w 2020 roku.
Scorpio Tankers zapłacą instalację skruberów 79,6 mln dolarów. Amator zapewnił sobie także opcję montażu tych urządzeń na kolejnych 28 statkach do 2020 roku.
Liczba przypadków instalacji skruberów mocno wzrasta wraz z zbliżającym się wejściem w życie nowych przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach. Przepis będzie obowiązywał od 1 stycznia 2020 roku. Zbliżająca się regulacja będzie wymagać od statków spalania paliwa o zawartości siarki nie większej niż 0,5%, w porównaniu do obecnie 3,5%, lub instalacji skruberów usuwających siarkę podczas spalania paliwa. Właściciele statków mają również wybór, aby używać alternatywnych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny, w celu spełnienia wymagań.
Obecnie, według danych DNV GL, 1850 statków jest wyposażone w skrubery. Do 2020 roku ma do nich dołączyć kolejne 2500 jednostek. Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zamontowanych w czasie modernizacji.
Co ciekawe, prawie 60% wszystkich modernizacji i instalacji miało miejsce w azjatyckich stoczniach. Ten procent zwiększa się do prawie 85%, gdy uwzględnia się tylko instalacje na nowych jednostkach. Sektory wycieczkowe i RoPax były początkowo największymi zwolennikami tej technologii. Jednak druga fala zamówień skruberów dotknęła także rynek masowców, kontenerowców i tankowców.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych