W wyniku kolizji promu Prinsesse Benedikte w gdańskiej stoczni Remontowa SA, Scandlines został zmuszony do zmian zarówno w rozkładzie rejsów na trasie Puttgarden – Rødby, jak również w rozmieszczeniu swojej floty.
Prinsesse Benedikte pozostaje wycofana z eksploatacji na czas naprawy do końca czerwca. Na trasie Puttgarden – Rødby pływają zatem aktualnie trzy promy: Prins Richard, Deutschland i Schleswig-Holstein, które oferują wyjazdy co 40 minut zamiast co 30 minut.
Ponadto, w celu odciążenia trzech wspomnianych statków od ruchu towarowego zbudowany w 1976 roku prom Holger Danske, zwiększy swoją częstotliwość kursowania do 6 razy dziennie. Zwykle jednostka jest używana tylko do przewozu ładunków niebezpiecznych.
Na trasę z dniem 8 kwietnia zostanie też wprowadzony prom zbudowany w 1987 roku Mercandia VIII, który zwykle służy jako statek zastępczy na połączeniach Helsingør – Helsingborg oraz Rostock – Gedser obok Prins Joachim i Kponprins Frederik ze względu na opóźnienia w dostawie nowych promów ze stoczni P+S Werften.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych