First State Inwestments przejął połączenie promowe Helsingør-Helsingborg wraz z pięcioma statkami działającymi do tej pory na tej linii. Umowa weszła w życie z mocą wsteczną od 1 stycznia 2015 roku.
W związku z zamknięciem procesu sprzedaży, Scandlines spłacił dług w wysokości 66 milionów euro, zaś pozostałe wpływy z transakcji operator promowy planuje przeznaczyć na wypłatę dywidendy dla właścicieli Scandlines. Ponadto, Scandlines ma zamiar skupić się na obsłudze dwóch tras promowych Puttgarden-Rødby i Rostock-Gedser wraz z prowadzeniem dwóch sklepów wolnocłowych w Puttgarden i Rostock.
Søren Poulsgaard Jensen, Dyrektor Zarządzający Scandlines podkreśla że wizją firmy są częste i niezawodne przeprawy promowe o dużej przepustowości i z wysokim poziomem obsługi klienta. Dodaje również, że sprzedaż trasy pozwala zmniejszyć dług spółki. W ten sposób firma czyni przygotowania do walki z konkurencyjnym tunelem Fehmarn Belt, która ma się rozegrać w ciągu najbliższych 8-10 lat.
Obie firmy, FirstState Investments i Scandlines są zadowolone z podpisanej umowy, poszukując dalszych możliwości współpracy. Za obopólną zgodną strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych umowy.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych