Litwa, Łotwa i Estonia uzgodniły sposób rozliczania przetargów na roboty przy budowie łączącej je m.in. z Polską trasy. Bruksela nie zabierze im dofinansowania – informuje "Rzeczpospolita".
Podczas posiedzenia rady nadzorczej spółki joint venture RB Rail przedstawiciele republik nadbałtyckich porozumieli się co do wspólnego modelu zakupów i podziału stref odpowiedzialności przy realizacji trasy kolejowej Rail Baltica - poinformowała spółka w czwartek.
Litwa, Łotwa i Estonia uzgodniły, że wszystkie przetargi zostaną podzielone na trzy grupy: przetargi tylko spółki RB Rail, własne każdego państwa i odpowiedzialnej za inwestycję organizacji pod kontrolą spółki oraz wspólne dla wszystkich zakupy.
Rail Baltica ma być gotowa do 2024 r. Połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską i Niemcami (Berlin). W planach jest przedłużenie trasy do Wenecji, a także tunel podmorski między Tallinem a Helsinkami. W tym roku Litwa zakończy modernizację odcinka od granicy z Polską do Kowna.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych