PMK
Już od 14 sesji londyńskiej zwyżkuje poziom Baltic Dry Index. W poniedziałek jego wartość zatrzymała się na poziomie 1205 pkt, o 117 pkt więcej niż tydzień temu.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).
Duża w tym zasługa dużego wzrostu zarobków masowców capesize, o 317 dolarów, do 19,080 dolarów dziennie. Wartość indeksu dla tych jednostek wzrosła o 53 ptk, do 2446 pkt.
Spadły za to zarobki panamaxów, o 39 dolarów, do 8,875 dolarów dziennie. Indeks dla tych jednostek spadł o 5 pkt, do 1,103 pkt. Z kolei wartość indeksu supramaxów wzrosła o 5 pkt do 884 pkt, a handysize o 2 pkt do 510 pkt.
Armatorzy patrzą w przyszłość z nadzieją, wierząc, że najgorsza część kryzysu jest już za nimi.
- Nikt nie twierdzi, że nadejdzie nagle bajkowy boom na rynku, ale najgorsze jest już za nami. Obecnie sytuacja jest dosyć stabilna - powiedział Mats Berglund, szef Pacific Basin.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych