pc
Trwa budowa nowego Mostu Cłowego w Szczecinie. W sobotę rozpoczęła się operacja nasuwania dwóch segmentów o wymiarach 14 x 100 m. Konstrukcja przypłynęła na pontonie z Gdyni.
Przęsła nasuwane są bezpośrednio z pontonu Carrier 10. Jednostka ma 91,44 m długości, 27,41 m szerokości oraz 8,1 m wysokości bocznej. Jego zanurzenie to 4,9 m.
– Nasuwamy siłownikami, metodą hydrauliczną. Obiekt będzie wciągany na filar i przyczółek za pomocą prętów. Najpierw założona zostanie część wschodnia, następnie część zachodnia mostu – powiedział dla Radia Szczecin Marek Mróz, kierownik budowy firmy Vistal.
Operacja wymaga bardzo dużej precyzji. Oba przęsła, wykonane przez Vistal Gdynia, zostaną ułożone na właściwym miejscu w tym tygodniu.
Równolegle cały czas trwają prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach i przyczółkach. Koszt inwestycji to ponad 18 mln złotych.
Most Cłowy łączy prawobrzeżną część Szczecina z lewobrzeżną. Zapewnia dojazd do miasta, a także do portu w Szczecinie. Został oddany do użytku w 1960 roku. Ma 204 m długości i prawie 19 m szerokości.
Most Cłowy w liczbach
• 822 t nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego
• ponad 34 000 sztuk sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem
• 2 400 m3 betonu
• 25 t farby
• 360 t stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych