PMK
Rosja ma ponieść największą stratę w dochodach z powodu wejścia w życie przepisów nakazujących statkom spalanie czystszych paliw od 2020 roku. Największy na świecie eksporter ropy siarkowejac, nie wygląda bowiem na przygotowanego na tę zmianę.
Rafinerie na całym świecie przygotowują się do zmniejszenia zanieczyszczenia powodowanego przez statki. Podczas gdy zakłady w Europie i na Zatoce Meksykańskiej wydają się być dobrze przygotowane do zmiany produkcji na niską zawartość siarki, rosyjskie firmy niewiele zrobiły dotychczas w tym zakresie.
Według Wood & Co. Financial Services AS, banku inwestycyjnego skoncentrowanego na Wschodniej Europie, utracone dochody Rosji miałyby wynieść nawet 3,5 mld dolarów. To ponad jedna trzecia z około 9 miliardów dolarów przychodów, który zanotowali w zeszłym roku dostawcy paliwa żeglugowego z tego kraju.
IMO wcześniej uzgodniło, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.
Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programm
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych