PMK
Wejście przepisów IMO 2020 w styczniu przyszłego roku mogą spowodować zakłócenie rynku ropy i jej produktów - wynika z badania opublikowanego przez Boston Consulting Group.
Nowe przepisy będą wymagać, aby armatorzy używali paliwa o zawartości siarki poniżej 0,5%, w porównaniu do 3,5% obecnie. Ma to na celu poprawę zdrowia ludzkiego poprzez zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza przez statki morskie.
Ta zmiana może zwiększyć zyski rafinerii, zwłaszcza na wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej, gdzie zakłady są przeznaczone do przerobu ropy naftowej o wysokiej zawartości siarki. Może to również przynieść korzyści producentom oleju łupkowego, który ma niższą zawartość siarki niż inne odmiany.
Z drugiej strony, ceny oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki (HSFO) lub paliwa bunkrowego, o maksymalnej zawartości siarki 3,5%, będą spadać.
Najkrótszy okres na dostosowanie się do przepisów to jeden rok, jeśli IMO odłoży definitywne wprowadzenie przepisów do 2022 roku. Dzięki temu rafinerie i spedytorzy będą mieli więcej czasu na przygotowanie się do zmiany, która została ogłoszona po raz pierwszy w 2016 roku.
Najdłuższy okres - pięć lat - byłby oczekiwany, gdyby gospodarka światowa popadła w recesję, a spedytorzy nie stosowali się do rozporządzenia, zawężając oczekiwaną rozpiętość cen między HSFO a VLSFO.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości