Polska Żegluga Bałtycka chce zamówić projekty dwóch jednostek ro-pax o długości ok. 220 metrów i szerokości ok. 30 metrów. Armator wysłał zapytania ofertowe w tej sprawie. Koszt budowy wyniesie ok. 250 milionów euro.
- To jeden z najbardziej atrakcyjnych projektów czy zadań projektowych, które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku - powidział na łamach Radia Szczecin Piotr Żelazek ze szczecińskiego biura projektowego Westcon Design Poland. - Jak wszystkie inne biura patrzymy z zainteresowaniem na rozwój tego projektu.
Statki mają być zasilane dual fuel, zabierać na pokład ponad 800 pasażerów, a linia ładunkowa ma mieć 3,5 kilometra."Według nieoficjalnych informacji, o kontrakt na wykonanie projektu ubiegają się trzy biura ze Szczecina i jedno z Gdańska" - czytamy w Radio Szczecin.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych