pc
Pojazdami poruszającymi się bez kierowców najbardziej w Europie mogą być zainteresowani polscy przewoźnicy. Ale najpierw muszą poznać koszty - informuje czwartkowy "Puls Biznesu".
Polska Branża transportu drogowego to jedna z największych sił przewozowych w Europie. Ma też floty bardzo nowoczesnych samochodów i jest zainteresowana innowacyjnymi rozwiązaniami. Może więc być doskonałym inkubatorem tzw. autonomicznych pojazdów - czytamy.
Jak pisze "PB", niemal wszyscy producenci aut ciężarowych już oferują albo pracują nad autonomicznymi "tirami". Przybywa też producentów, którzy samojeżdżące pojazdy, sterowane przez inteligentne oprogramowanie, postrzegają jako wielką nadzieję branży transportu drogowego.
Dzięki autonomicznym ciężarówkom można minimalizować problem braku kierowców, z którym zmagają się firmy transportowe w Europie.
"PB" powołuje się na firmę konsultingową PwC, która w 2016 r. przedstawiła prognozę dotyczącą tej gałęzi transportu. Według niej, autonomiczna technologia obniży koszty zużycia paliwa i transportu o 5-30 proc.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych