Most Brdowski nabiera kształtów – w środę na podporach posadowiono drugie z trzech przęseł. Obiekt o długości prawie 200 m połączy Ostrów Brdowski z lądową częścią Szczecina. Powinien być gotowy jesienią tego roku.
Przypomnijmy, że pierwsze – środkowe – przęsło opuściło ośrodek kadłubowy Wulkan dawnej Stoczni Szczecińskiej i zostało zamontowane 6 bm. Drugie, w podobny sposób, przetransportowano i posadowiono w środę (18 bm.).
– Przy użyciu suwnicy przeniesiono je z placu montażowego – poinformował kierownik budowy Łukasz Nowak z firmy Skanska. – Następnie zostało osadzone na konstrukcji wsporczej, znajdującej się na dwóch pontonach o wyporności 680 t każdy.
Drugie przęsło, tak jak pierwsze, na pontonach dopłynęło do podpór wystających z Odry.
– Później zostało ustawione sytuacyjnie, po czym poprzez balastowanie pontonów ważącą ok. 420 t konstrukcję oparto na łożyskach i rozpoczęto montaż – dodał Ł. Nowak.
Stalową konstrukcję mostu Brdowskiego utworzą trzy przęsła, każde o długości ok. 65 m. Nowe połączenie mostowo-drogowe ma skomunikować Ostrów Brdowski z lądem. Obecnie funkcjonuje tam przeprawa promowa. Ułatwiony dostęp na wyspę podniesie wartość inwestycyjną znajdujących się na niej terenów. Oprócz budowy mostu, projekt zakłada m.in. rozbudowę infrastruktury drogowej, zarówno w części lądowej, jak i na wyspie, oraz budowę miejsc parkingowych.
Inwestorem przedsięwzięcia jest spółka celowa Mars Most Brdowski, a głównym wykonawcą – firma Skanska. Wartość zadania to 40 mln zł, z czego 32 mln stanowi dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych