PMK
We wtorek 24 stycznia prom Megastar opuścił fińską stocznię Meyer Turku. Jedna z najnowocześniejszych jednostek na Bałtyku ma rozpocząć służbę 29 stycznia.
Wart 230 mln euro Megastar jest zasilany 12-cylindrowym silnikiem Wartsili oraz dwoma 6-cylindrowami silnikami Wartsili dual-fuel. Jednostka będzie korzystać głównie z ekologicznego paliwa LNG.
Prom będzie przewozić pasażerów na trasie Helsinki-Tallin. 212-metrowy Tallin może naraz zabrać ze sobą 2,8 tys. pasażerów. Będzie to jeden z najnowocześniejszych promów na Morzu Bałtyckim. Armator przyznał, że mimo podniesienia komfortu podróży wraz z wprowadzeniem do floty promu Megastar, ceny biletów pozostaną na dotychczasowym poziomie.
- Stworzenie korytarza handlowego między Finladią i Estonią, a w dalszej perspektywie między Północną Europą a krajami bałtyckimi jest ważnym celem dla nas. Dzięki promowi Megastar to jeden z najnowocześniejszych korytarzy w regionie - powiedział Janek Stalmeister, prezes Tallink Grupp.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych