ew
W sobotę, przy nadbrzeżu Bułgarskim, zacumował nowy nabytek firmy Euroafrica. Jest to używana jednostka z 1995 roku i ma zastąpić prawie dwa razy starszego i mniejszego „Kopernika”, pływającego na linii Świnoujście-Ystad.
Copernicus to siostrzana jednostka do promu Galileusz, należącego do Euroafricy. Ma 150 m długości i może pomieścić około 100 pasażerów. W ciągu najbliższych dwóch tygodni, zostanie ustalony zakres prac modernizacyjnych oraz zostanie wybrana stocznia, która je wykona. Wiadomo na pewno, że należy dostosować rampę rufową do wymogów świnoujskiego terminalu a także że zostaną dobudowane kabiny.
Nowy prom został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines 28 grudnia ostatniego roku od włoskiego armatora. Jest to używany statek, zbudowany w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. Copernicus planowany jest jako zastępca dla promu Kopernik, pływającego na linii Świnoujście-Ystad w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej).
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych