jk
Statki obcych bander, które zmienią rejestrację i pływać będą pod flagą Rosji, otrzymają wyłączne prawo do transportu ropy naftowej i gazu Północną Drogą Morską – czytamy na łamach wnp.pl.
Rosja chce w ten sposób zwiększyć swoją zdolność przewozową, wesprzeć krajową żeglugę morskiej oraz odnowić flotę. - Projekt ustawy jest obecnie rozpatrywany w państwowej dumie. Spodziewam się, że zostanie wkrótce przyjęty - powiedział Putin.
Północna Droga Morska stanowi fragment Przejścia Północno-Wschodniego, łączącego Europę z Pacyfikiem. Obejmuje akweny Morza Karskiego, Morza Łaptiewów, Morza Wschodniosyberyjskiego oraz Morza Czukockiego. Trasa ta jest krótszą alternatywą dla trasy przez Kanał Sueski. Możliwość transportu dużymi jednostkami przez tę trasę będzie prawdziwym przełomem dla branży morskiej. Przejście Północno-Wschodnie z Rotterdamu do Yokohamy (ok. 13,7 tys. km) jest bowiem krótsze aż o 33 proc. od trasy przez Kanał Sueski (20,9 tys. km).
W 2016 roku przewieziono tą trasą rekordowej wielkości wolumen ładunków - 7,5 mln ton. Według Stowarzyszenia Morskich Portów Handlowych w okresie styczeń-październik przetransportowano też 124 tys. TEU drobnicy w kontenerach, o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych