ew
Prędkość handlowa pociągów towarowych wzrosła w Polsce w 2017 r. do ponad 25 km/h. Ostatnie dwa lata to nieznaczne wzrosty średniej prędkości, jednak jest ona nadal niska w porównaniu z innymi krajami i wpływa negatywnie na konkurencyjność transportu kolejowego - poinformował w czwartek Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
"Poprawa w 2017 r. wynika m.in. ze wzrostu przewozów intermodalnych, które charakteryzują się wyższą prędkością. Średnia prędkość przewozów intermodalnych wyniosła ok. 30 km/h" - poinformował UTK.
Urząd dodał, że w latach 2010-2012 średnia prędkość handlowa nieznacznie przekraczała 25 km/h. Następnie w latach 2013-2015 obserwowano obniżenie prędkości, co było związane z kumulacją prac modernizacyjnych na sieci kolejowej.
"W latach 2016–2017 większość prac remontowych na torach była już zakończona, stąd wzrost prędkości" - poinformował UTK.
UTK podał też, że prędkość pociągów towarowych w Polsce jest dużo niższa niż w krajach, w których przewozy międzynarodowe pełnią znaczącą rolę.
Urząd dodał, że w Holandii średnia prędkość handlowa wynosiła 64 km/h, w Portugalii wyniosła 54 km/h, W Hiszpanii 53 km/h, na Litwie 39 km/h.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych