Szwedzi planują wprowadzenie zautomatyzowanego systemu przesyłania informacji o ładunkach. Byłby on dostępny dla wszystkich użytkowników portu: linii żeglugowych, firm transportowych, operatorów kolejowych, właścicieli ładunków i innych podmiotów uczestniczących w łańcuchu logistycznym.
Dzięki zintegrowanym terminalom i komputerom przenośnym, każdy użytkownik portu uzyska informacje o tym, gdzie znajduje się ładunek, kiedy dotarł do portu, w jakim kierunku zostanie dalej nadany i jakim środkiem transportu. Taki terminal dziennie przesyła ok 12 tys. wiadomości, od raportów po aktualizacje. Rozwiązanie, nad którym pracuje port pozwoliłoby mu działać jako centrum przepływowe informacji, a tym samym stać się sercem komunikacji między wszystkimi użytkownikami portu, takimi jak, np. operatorzy kolejowi i linie żeglugowe.
Informacje w formie cyfrowej będą na bieżąco dostępne i podawane w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Dla portu ważne jest zwłaszcza, aby mógł zaoferować swoim klientom precyzyjną możliwość śledzenia ładunków. Takie działanie wyeliminowałoby wiele połączeń przychodzących, a tym samym jest to bardzo ważny punkt do zautomatyzowania systemu.
Nie tak dawno temu port używał papieru listowego i zielonych etykiet do wskazania, w którą stronę ma być skierowany ładunek. Pociągało to za sobą wiele czasochłonnych instrukcji, w których pojawiały się błędy, na które wpływały nawet proste literówki. Oprócz obszernej dokumentacji, stara metoda opierała się również na komunikacji werbalnej i stwarzała wiele możliwości pomyłek i nieporozumień.
Port komentuje, że musi dostosowywać się do wyzwań, ale potrzebuje do tego także rozwiązań w zakresie IT, które będą elastyczne i przystosowane do wprowadzanych w przyszłości zmian. Skróci to na pewno czas i posłuży klientom portu.
Port w Trelleborg obsługuje średnio około 30 przybyć i odpłynięć promów dziennie, co daje prawie 650 tys. jednostek ładunkowych dziennie prowadzonych przez trzy różne firmy promowe (TT-Line, Stena Line i Unity Line) do dwóch terminali (Terminal promowy i TT-Line terminal promowy) z czterech głównych portów (Lübeck/Travemünde, Rostock, Sassnitz i Świnoujście) z dwóch państw (Niemcy, Polska).
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych