dk
Szanghajski port przeładował w 2017 roku ponad 40 milionów TEU bijąc tym samym własny rekord z poprzedniego roku.
Szanghajski zespół portowy rokrocznie podwyższa swoje rekordy przeładunku. Sytuacja taka trwa od 2010 roku i nic nie wskazuje by w najbliższym czasie miała ulec zmianie. Rekordowym wynikom sprzyja jego dogodna lokalizacja oraz cały czas dynamicznie rozwijająca się gospodarka Chin.
W grudniu 2017 roku wchodzacy w skład szanghajskiego portu "Yangshan Deep Water Port" rozpoczął testowanie nowego automatycznego terminalu przeładunkowego. Bezzałogowy projekt chińskich inżynierów i programistów ma usprawnić proces załadunku i pozwolić na bezpieczniejsze i szybsze obsługiwanie największych kontenerowców. Projekt ma obsłużyć rocznie 4 miliony TEU,
Chińskie ambicje sięgają jeszcze dalej. Za około 20 lat Szanghaj ma stać się głównym chińskim hubem logistycznym. Dużą rolę ma w tej wizji do odegrania szanghajski port który ma wtedy osiągnąć zdolność przeładunkową 45 milionów TEU rocznie.
Dla porównania Gdański Deepwater Container Terminal może się pochwalić rocznym przeładunkiem na poziomie 1.5 miliona TEU.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych