Projekt LNG Master Plan dla kanału żeglugowego Ren-Men-Dunaj, którego celem było promowanie wykorzystywania LNG jako paliwa alternatywnego, został uroczyście zakończony w Rotterdamie w połowie grudnia ubiegłego roku.
W ramach programu, port w Antwerpii wraz z 32 innymi partnerami z całej Europy przyczynił się do promowania LNG jako czystszego paliwa dla żeglugi śródlądowej, w tym barek. Działania te można podzielić na dwie części, a mianowicie: zachęcanie operatorów łodzi do używania LNG oraz umożliwianie im przewożenia tego rodzaju paliwa tak, aby było dostępne dla przemysłu i innych środków transportu.
Wraz z końcem Master Planu, historia rozwoju LNG jest jednak daleka od zakończenia, bowiem projekt stanowi obiecujący wstęp dla nowych inicjatyw. Wkrótce w porcie w Antwerpii ma rozpocząć się budowa stacji tankowania LNG dla barek w ramach umowy koncesyjnej podpisanej na początku 2016 roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych