PMK
Zarząd Portu w Rotterdamie przedstawił plany rozszerzenia i ułatwienia przyznania zniżki Green Award dla statków od 2019 roku.
Port wyjaśnił, że obniżka zachęci do bezpiecznej i ekologicznej wysyłki w segmencie tankowców. Począwszy od 2019 roku certyfikowane chemikaliowce i statki pełnomorskie o pojemności ładunkowej mniejszej niż 20 000 ton będą mogły również korzystać z tego systemu.
Dodatkowo opłaty portowe mają być bardziej przyjazne dla klientów w przypadku linii żeglugowych, których statki zawijają do portu w Rotterdamie. W ścisłej współpracy z rynkiem proces fakturowania będzie szybszy i bardziej przejrzysty.
Taryfy portowe dla portu w Rotterdamie zostaną zwiększone o 1 procent w 2019 roku. Następnie taryfy portowe zostały ustalone na lata 2018-2020.
Zgodnie z trzyletnią umową, władze portowe przyjmą konkretne środki, takie jak zniżki przeładunkowe dla kontenerów, w celu wzmocnienia pozycji Rotterdamu jako hubu kontenerowego, a cła portowe dla tankowców przewożących ropę naftową zostaną ustalone na poziomie 1,5% ogólnego wzrostu.
Taryfy mają zastosowanie do portów morskich w Rotterdamie, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Dordrecht, Papendrecht, Zwijndrecht i Moerdijk.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych