Zarząd Morskiego Portu Gdańsk uruchomił kolejny przetarg na dzierżawę nieruchomości gruntowej zabudowanej zlokalizowanej w Porcie Wewnętrznym posiadającej dostęp do Nabrzeża Obrońców Westerplatte. W chwili obecnej w porcie pozostało już niewiele takich miejsc, z bezpośrednim dostępem do nabrzeża, które mogą zostać oddane w ręce nowych dzierżawców. W najbliższą środę (15 czerwca), wszyscy zainteresowani będą mieli możliwość odbycia wizji lokalnej na terminalu, natomiast składanie ofert przewidziane jest do 1 lipca do godz. 9.00.
Większość terenów pozostających do wydzierżawienia usytuowana jest w drugiej linii nabrzeża. Terminal Westerplatte wyposażony jest w 3 stanowiska statkowe, z czego jedno wykorzystywane jest przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., która od maja ubiegłego roku z powodzeniem realizuje tam zawinięcia swojego promu i obsługuje ruch pasażerski. Pozostałe 2 stanowiska statkowe wraz z przylegającym doń terenem i usytuowanym tam magazynem o pow. 8 tys. m2 pozostają wolne.
Terminal Westerplatte to w chwili obecnej doskonale skomunikowany obszar portu zarówno od strony wody, jak i lądu. Usytuowany jest tuż u wejścia do portu co minimalizuje czas potrzebny na operacje manewrowe statków. Terminal poprzez Trasę Sucharskiego zapewnia także możliwość dotarcia do bramek autostrady A1 oraz krajowej sieci dróg w zaledwie 15 minut. Dzięki otwartemu przed miesiącem tunelowi pod Martwą Wisłą, umożliwia również sprawne dotarcie Trasą Słowackiego do pobliskiego lotniska i trasy wylotowej z Gdańska w kierunku północnym.
Przedmiotem postępowania przetargowego jest nieruchomość gruntowa o powierzchni ponad 30,6 tys. m2 zabudowana placem składowo-postojowo-manewrowy oraz budynkiem magazynu wraz z częścią biurowo-socjalną, gdzie Port Gdańsk zakłada możliwość realizacji działalności przeładunkowej głównie dla ładunków drobnicowych i zjednostkowanych.
Przyszli dzierżawcy będą mogli z powodzeniem realizować tam także przeładunki w technologii Ro-Ro z racji usytuowanych przy obu stanowiskach statkowych pływających ramp Ro-Ro. Dodatkowym atutem jest przylegająca do terminalu bocznica kolejowa skomunikowana z ogólnokrajową siecią kolejową, która stwarza możliwość obsługi transportu szynowego na terminalu.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych