PMK
Chociaż skroplony gaz LNG jest interesującym paliwem o globalnym potencjale wzrostu, popyt na niego jest niski w małych i średnich portach.
Raport przygotowany dla duńskiego portu w Esbjerg w związku z unijnym projektem dotyczącym zielonej turystyki wycieczkowej pokazuje, że niewłaściwe byłoby inwestowanie w LNG w porcie o podobnej wielkości co Esbjerg.
- Wniosek jest jasny. LNG ma z pewnością dużą przyszłość przed sobą, ale jest jeszcze za wcześnie na wykorzystanie jego potencjału w Porcie Esbjerg - powiedział Peter Harbo, kierownik ds. rozwoju biznesu w Porcie Esbjerg.
Raport został przygotowany po konsultacjach się z firmą Kosan Crisplant i innymi instytucjami. Projekt miał sprawdzić, jak rynek LNG będzie ewoluował w nadchodzących latach w całym regionie Morza Bałtyckiego. W tym kontekście stworzono różne scenariusze biznesowe dla portu w Esbjerg.
- LNG jest dobrym ekologicznym paliwem i używanie go w niektórych sektorach ma sens. Ale wymaga to ogromnych inwestycji i nikt nie będzie ich robił w Esbjergu, dopóki nie pojawi się popyt - wyjaśnił Peter Harbo.
W tej chwili LNG jest używany tylko przez niektóre duże statki wycieczkowe, które wpływają do Kopenhagi, Amsterdamu, Barcelony i innych portów. Inaczej sprawa wygląda na małych statkach, które zawijają do Esbjerg.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych