Olbrzymi shiploader został załadowany na statek w Porcie Gdynia kilka miesięcy temu. Od niedawna możemy już podziwiać urządzenie w całej swojej okazałości w norweskim porcie Narvik.
Ważący ponad 2000 ton kolos ma 150 metrów długości, 10 metrów szerokości i 50 metrów wysokości. Maszyna służy do załadunku rudy żelaza i jest w stanie załadować w ciągu godziny około 11 000 ton tego surowca. Konstrukcja stalowa shiploadera powstała w należącym do firmy Zamet zakładzie „Mostostal Chojnice”.
Z uwagi na wielkość maszyny, cała operacja scalania konstrukcji była przeprowadzona na gdyńskim wybrzeżu. Po zakończeniu załadunku urządzenie trafiło do firmy LKAB zlokalizowanej w porcie Narviku. Za jego transport odpowiedzialna była firma Mammoet, która do go przewiezienia dźwigu wykorzystała dodatkowo wzmocniony morski barko-ponton.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych