pc
75 mln zł będzie kosztował projekt i budowa tzw. drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna (Podlaskie) na drodze S61 Via Baltica. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku podpisała w piątek z firmą Polaqua umowę w tej sprawie.
Budowa drugiej jezdni ma się zacząć pod koniec 2018 r. i ma potrwać nieco ponad rok - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Polaqua sp. z o.o. wygrała przetarg na tę inwestycję. Firma ta budowała szczuczyńską obwodnicę, która jest drogą jednojezdniową, teraz będzie rozbudowana.
Druga jezdnia będzie miała blisko 6,6 km długości. Będzie wykonana z betonu cementowego. Po zakończeniu budowy drugiej jezdni, szczuczyńska obwodnica będzie miała standard drogi ekspresowej. Zaplanowano ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.
Trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica w regionie. W czerwcu planowane jest otwieranie ofert na kilka z nich.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych